ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ

ІДЕАЛЬНОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

Кожен учитель мріє мати ідеального учня, із яким легко було б працювати. Які характеристики має психологічний портрет ідеального першокласника ?

1. Педагогічна готовність:

  • навички читання;
  • навички лічби;
  • навички письма;
  • навички малювання:
  • звукова культура мовлення (чисте мовлення);
  • уміння розгорнуто відповідати на запитання;
  • великий словниковий запас;
  • загальна обізнаність.

2.Інтелектуальна готовність:

  • диференційованість сприймання (спостереження);
  • розвинена уява;
  • уміння орієнтуватись у просторі й часі;
  • розвинуте наочно-образне мислення (уміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, уміння порівнювати їх, бачити їх подібність та відмінність);
  • розвинута дрібна моторика (володіння олівцем, ножицями, навички малювання);
  • добра пам'ять;
  • розвинена регулююча функція мови, уміння виконувати словесні інструкції;
  • інтелектуальна активність (уміння перетворити навчальне завдання на самостійну мету діяльності);
  • передумови абстрактно-логічного мислення (здатність розуміти символи, формулювати запитання, самостійно розмірковувати, знаходити причини явищ, робити прості висновки);

3. Мотиваційна готовність:

  • вираження пізнавальних інтересів;
  • намаганнязасвоїти роль школяра (бажанняходитидошколи),приймати систему вимог, які ставить школа і вчитель.

4.Емоційно-вольова готовність:

  • уміння керувати своєю поведінкою;
  • збереження працездатності протягом навчального дня;
  • емоційна стійкість (регуляція емоцій);
  • довільна регуляція уваги (її концентрація, стійкість, переключення);
  • уміння стримувати свої імпульси (наприклад, не перебивати інших під час розмови);
  • уміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля.

5.Комунікативна готовність:

  • бажання спілкуватися з дорослими та дітьми;
  • уміння встановлювати контакти з учителем;
  • збереження відчуття дистанції;
  • здатність до особистісного контакту з дорослими (на противагу ситуативному);
  • уміння встановлювати контакт з однолітками;
  • уміння входити в дитячий колектив і знаходити своє місце в ньому,
  • уміння виконувати роботу разом;
  • уміння підтримувати рівноправні стосунки з однолітками.

Кiлькiсть переглядiв: 1727

Коментарi